Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Is dit misleiding van de Tour Operator?

10-07-2011 | 14:06

Geachte heer/mevrouw,

 

Vakantie geboekt via Jiba. Op de website wordt geadverteerd met foto's van een mooi complex. Blijkt via Zoover dat de standaardapp. 300 m. verderop liggen en niet gerenoveerd zijn. Is dit misleiding? En wat kan eraan gedaan worden? Heb er al over gemaild en zij geven wel toe dat de omschrijving van het app. niet klopt en willen compenseren met €40,-. Echter er is geen mogelijkheid om een kamer in het gerenoveerde gedeelte te krijgen, omdat deze zouden zijn volgeboekt.

 

http://www.jiba.nl/cala-dor/appartementen-ferrera-beach#sec=accommodation&at=pricetables

http://www.zoover.nl/spanje/mallorca/cala-dor/ferrera-beach/appartement

 

Graag uw mening.

Bij voorbaat dank,

Jordi van der Mark


  

1 Antwoord

Antwoord van Hermes Juridisch advies
14-07-2011 | 15:16

Geachte heer Van der Mark,

 

Van wanneer tot wanneer bent u op reis geweest? Hebt u de klacht ter plekke bij de reisorganisatie ingediend en/of bij terugkomst? Heeft u wellicht ook een klacht ingediend bij de geschillencommissie? Wat was het bedrag van de totale reissom? Het is namelijk zo dat indien er sprake is van zgn. gederfd vakantiegenot er vaak door de reisorganisatie een percentage van de reissom wordt berekend als schadevergoeding. Waren er verder nog gebreken aan het appartement?  

 

Graag verneem ik van u (via deze website) de antwoorden zodat ik u een passend advies kan geven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. T.T.J. Hermes